08 feb Gedoe om afspraken met UWV
Weer terug naar mijn huidige ziektemelding bij het UWV. Ik krijg een telefoontje van het UWV en maak een afspraak voor een gesprek met de bedrijfsarts van het UWV om te bekijken hoe ziek ik ben en tot welke werkzaamheden ik nog in staat ben. Ik mag de volgende dag om 10 uur al komen.
Als ik ophang slaat als vanouds de paniek toe en houdt mij de hele dag bezig. Ik spring 3 keer onder de douche om de kou uit mijn lichaam te verdrijven en kan niet stoppen met piekeren. Als ik voor het stoplicht sta vergeet ik naar het verkeerslicht te kijken. Ik merk ineens dat het me verbaast dat de stadsklok niet op groen springt. Pas dan realiseer ik me dat ik niet helemaal goed functioneer en roep mezelf tot de orde. Ik bel mijn oudste zoon voor een gesprek. Hij kan me gelukkig weer wat kalmeren.
De volgende ochtend sta ik vroeg op om een vriendin te halen die met me mee gaat naar de bedrijfsarts. Als ik bij haar ben, gaat mijn telefoon. De dame die een afspraak met me heeft gemaakt belt deze afspraak af. De bedrijfsarts heeft pech met zijn auto, waardoor hij niet naar zijn werk kan komen. We maken een nieuwe afspraak voor twee weken later.
Weer even tijd om tot mezelf te komen.
Afspraken maken met het UWV
4 dagen voordat de nieuwe afspraak met de bedrijfsarts van het UWV gepland is, zie ik in mijn agenda dat ik een dubbele afspraak gepland heb. Ik moet tegelijkertijd naar de bedrijfsarts van het UWV en een specialist. Ik schiet in paniek en bel direct het UWV om op tijd een nieuwe afspraak te maken. De dame aan de telefoon geeft aan dat ze wel de afspraak kan afzeggen maar geen nieuwe afspraak kan maken. Daarvoor wordt ik nog teruggebeld.
Ik hang op en maak een kopje thee. Even bijkomen van de schrik. Ik blader doelloos door mijn agenda en lees de tekstjes die erin staan. Dan zie ik tot mijn grote verbazing dat ik niet goed gekeken heb. Ik had pas een week later een afspraak met de specialist staan. Ik kan mezelf nu wel voor mijn hoofd slaan. Maar ik kan nu toch niet bellen om de afspraak weer door te laten gaan, dus probeer het te laten rusten.
Dan word ik gebeld door de dame van het UWV die de afspraken met mij heeft gemaakt. Zij zegt op nogal nijdige toon, dat ik eerst een afspraak had met de bedrijfsarts van het UWV die ik heb afgezegd en dat zij toen met mij een nieuwe afspraak heeft gemaakt. Nu wil ik ALWEER de afspraak afzeggen.
De toon waarop deze dame mij toespreekt raakt me. Niet ik heb de eerste afspraak afgezegd; de arts kon niet komen en heeft de afspraak laten afzeggen door nota bene deze dame. Ik blijf kalm en laat rustig aan de dame weten dat zij degene is die de eerste afspraak heeft afgezegd. Daarbij heb ik nu verkeerd in mijn agenda gekeken en kan ik toch wel naar de afspraak komen. “O”, zegt de dame, “sorry dat is waar ook, ik heb die afspraak af moeten zeggen. Ach, gelukkig kan iedereen wel eens een foutje maken.”